fredag 26. august 2011

Brygging i gjære

I går stakk jeg innom bryggselv.no og plukket opp gjær og humle til mine neste brygg. I tillegg hentet jeg 5 kg honning fra en bierøkter. Jeg har to øl på planen, en porter og en amber, og jeg skal sette en mjød på honningen.

Dessverre var honningen litt smaksløs, men jeg har tenkt å prøve litt krydder denne gangen, så det blir vel en kompensasjon for det. Jeg plukket opp et rør med wlp720 sweet mead, og planlegger å lage en stoooor starter med masse gjærnæring.

I dag har jeg laget gjærstarter for porteren. Jeg skal bruke wlp013, samme som jeg brukte på stouten jeg brygget sist. Jeg synes den ble veldig bra, og tror gjæren var en viktig faktor til det.

Antageligvis blir det brygging over helgen, mandag kanskje? Jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar