fredag 15. mars 2013

Klar for NM

I går ble APA'n, som siste øl til NM, satt til modning i kjøleskapet i boden. Alle flaskene til NM er nå fardig karbonert, og står til modning og klarning ved 2°C. Fikk smakt på California Steamin' og Janets Brown på tirsdag, og APA'n i går. Alle smaker veldig bra, spesielt CS imponerte meg. APA'n har en veldig tydelig humleprofil, håper ikke dommerene vil dømme den for nær en IPA. Janets Brown er veldig anderledes enn andre amerikanske brown ales jeg har smakt, men den var veldig god synes jeg. Humlen sitter i førersetet her også, noe som skyldes de store mengdene med deilig amerikansk humle og CaSO4 i mesken.

Nå gjenstår det bare å pakke og sende flaskene før påskeferie og krysse fingrene for at de kommer seg helskinnet frem. Og at dommerene er enige med meg i at dette er gode øl.

2 kommentarer:

  1. Blir spennende å følge med hvordan det går på NM med deg.
    Setter forøvrig stor pris på bloggen din.
    Herfra har jeg hentet både inspirasjon og mye god lesing.
    Lykke til i NM!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) Moro at liker bloggen. Jeg skriver vel så mye for min egen del, men liker å tro at andre leser den også:-)

      Slett