torsdag 7. mars 2013

NM-øl på flasker


I går ble det siste brygget til NM flasket, nemlig APA'n. Den endte på 1007, som er veldig lavt. Den luktet sinnsykt bra, men smaken var litt gjærpreget (det vil si, jeg håper inderlig at det ikke er snakk om en infeksjon, siden jeg gjæret såpass langt ned). Gjærkaken var grønn av humle. Legger ut noen bilder av gjærballongen (glass er kjekt sånn sett. Og snart skal de bli enda bedre, bare vent!)
Gjærkake med humlegrums.



Gjærkake med humlegrums II.



Stoppet på ca 1007. 5,7 % ABV.
CC'n ble tappet på tirsdag. FG ble 1012, som er noen grader for lavt, synes jeg. Litt usikker på hva jeg synes om den, håper den blir bra.

1. april må ølene til NM være mottatt av arrangørene Det skal bedømmes øl i Oslo, Trondhjem, Bergen og Kristiansand, og jeg må sende øl til alle disse byene, siden jeg har med så mange forskjellige øl og øltyper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar